Saturday, September 11, 2010

Sass Henno "Elu algab täna"

Alustuseks, ütlen, et Kliimaks on minu e-lugemispäevik ja kõik emotsioonid siin on seoses loetud raamatutega. Lisaks mainin veel, et "Elu algab siin" oli esimene e-raamat, mille läbi lugesin. Nimelt võimalikel hetkedel bussis, trammis, enne magama jäämist, koolis, sest mu armas telefon toetab Adobe Readerit ja mulle sobib see hästi. Just täna sain lõpule Sass Henno nimeka teosega "Elu algab täna". Ühesõnaga siis, raamat räägib noormehest, kelle nime ei mainitud, tema on mina-tegelane, ehk kogu raamat kõlab kui tema suust. Räägib oma elust, tunnetest, sündmustest, inimestest. Elina, tema tüdruksõber, kes on ja ei ole ka. Paksud higised soomlased, kes veavad peategelase hotelli, röövivad ta paljaks, jätavad ilma passist, söödavad talle narkootikume ja annavad kere peale. Ärgates seal samas hotellitoas, verisena vannitoas, ei tea ta mida teha kuid ukse taha ilmub üks litsidest, kes eile koos sommidega seal toas lõbutsesid - Helena. Aitab ta välja maailma kokkukukkumisest, ta oli teinud hotellile pommiähvarduse - st. hotellikülastajad evakueeritakse otsekoheselt ja nii ei pidanud peategelene maksma (raha tal ei olnud ju), kuid jäi ilma passist, mis tagatiseks administraatori kätte jäi. Andreas Kalda. Peategelane hakkab elama koos ta päästnud seltskonnaga: Merikese (Andrease naise), Helena (Elina õega) ja Andreasega, kellest saab peategelasele eeskuju. Raamatu lõpus aga selline "kaklusklubilik" avastus, et peategelane ongi Andreas ja elu algab täna. Kõik algusest peale, otsast uuesti. Peategelane kolis tema kalli Musiga Stockholmi (Elinaga) kuid ühel hommikul helises telefon, teiselpool toru Helena, ning uus-Andreas läks tema juurde, Riosse. Eriti keerukas kokkuvõte oli see nüüd, aga ma ei suutnud paremini. Nimetatud raamatust kokkuvõtet teha on raske ja tekst võis tulla sisutühi, aga see on eelkõige minu jaoks, seega lugege ise raamat läbi, kui rahule ei jäänud. Raamatut lugeda oli mõnus, Henno oli kirja pannud paljud tunded, mille ise ära tundsin. Minu jaoks ei olnud see aga tohutult märkimiväärne, vaid pigem selline niisama lugemine, ehk sellegi pärast ei vaevunud sisukamat kokkuvõtet koostama.

Sass Henno "Elu algab täna"

No comments:

Post a Comment